Parálise do Goberno español ante a crise de Volkswagen

VW e Seat fabrican un terzo dos coches que se producen en España pero Rajoy non se decide a investigar, como farán Alemaña e Francia.

Sexa por desconcerto, por intereses ou por puro inmobilismo, o Goberno de Mariano Rajoy
está a saír retratado coa crise de Volkswagen. Mentres Alemaña e Francia toman medidas e a Comisión Europea móstrase dura contra o primeiro fabricante europeo, que admitiu manipular as emisións de ata 11 millóns de coches, España cala. O máximo que chegou a dicir José Manuel Soria, este martes, é que espera que o caso non afecte os investimentos previstas polo grupo nas fábricas do país.

Volkswagen é un fabricante alemán e ao país presidido por Angela Merkel apuntaron todas as miradas desde que estalou o escándalo en EEUU, pero este respondeu con contundencia. O goberno alemán ha anunciado este martes a creación dunha comisión para investigar o escándalo e que fará que todos os modelos que se fabrican no país sexan revisados de novo por peritos independentes.


Francia mira aos seus fabricantes

Francia tamén reaccionou a pesar de que o grupo VW non produce no país galo. O goberno de Hollande pediu unha investigación a nivel europeo e anunciou que creará unha investigación propia para "garantir que estes comportamentos non suceden en Francia". Horas antes, os fabricantes franceses PSA Peugeot Citroën e Renault aclararon que respectan as homologacións dos países nos que operan.


Bruxelas tamén reaccionou, aínda que máis moderadamente, e unha portavoz da Comisión Europea ha instado VW a aclarar o que pasou: "Tomámosnolo/Tomámonolo moi en serio, queremos chegar ata o final deste asunto". A UE está a manter contactos co fabricante e co goberno de EEUU.


Balóns fóra


Mentres tanto, nin o Goberno español nin VW en España nin Seat pronúncianse. E non será porque non teñen peso industrial. Se o do automóbil é un dos sectores crave na industria e na economía española, o grupo VW é o primeiro fabricante do Estado, con preto dun terzo da produción. En 2014, dos 2,4 millóns de coches que se fabricaron en España, as dúas fábricas do grupo alemán produciron máis de 760.000 coches (456.000 a de Seat en Martorell e 306.000 a de Volkswagen en Navarra).


José Manuel Soria mostrouse preocupado polos investimentos previstos polo grupo en España, que ascenden a 4.200 millóns entre este ano e 2019, dos cales 3.300 irían a Martorell, onde ademais do Eivissa, o León e o Altea, fabrícase o Audi Q3. Preguntado sobre a quen corresponde a homologación e revisión das emisións dos modelos do grupo VW en España, o ministerio de Industria bota balóns fose e responsabiliza a Alemaña.


A homologación pasa por Industria


Fontes da patronal de fabricantes Anfac explicaron que son órganos independentes, homologados polos gobernos de cada país ou pola UE, como Inta ou Insia, os que emiten a certificación de emisións. Esta certificación é enviada ao ministerio de Industria, que en base a esta, autoriza a fabricación do coche en cuestión no país.


Nalgúns casos, a certificación vén directamente dun órgano homologado en toda Europa e non se necesita a validación en cada país, pero pasa igualmente polo Goberno. Posteriormente, xa no proceso de fabricación, tamén se realizan revisións periódicas, a cargo do ministerio de Industria.


Desde Industria explicaron que "os vehículos da marca VW son homologados na súa maioría por Alemaña", e engaden que non tiveron "ningunha noticia de problemas con esta homologación". Preguntados sobre se se expoñen abrir unha investigación, como Alemaña ou Francia, limítanse a responder que non teñen máis nada que engadir.


Incógnita sobre as fábricas españolas


De momento, non se coñece se as fábricas navarra e catalá poden producir vehículos coas emisións manipuladas. O que parece máis que probable é que, ademais da EEUU, tamén afecte a Europa, xa que Volkswagen admitiu este martes que a manipulación pode producirse en 11 millóns de coches de varias marcas do grupo, aínda que o software non afectará a todos. É moi probable que o escándalo lle custe a cabeza ao presidente de Volkwagen, Martin Winterkorn, que podería dimitir este venres, segundo a prensa alemá.


Volkswagen caeu este martes en bolsa outro 19,8% e en dous días perdeu xa máis dun terzo do seu valor. O martes abriu con baixadas discretas, comparadas coas do luns, pero o anuncio de que provisionará  6.500 millóns de euros no terceiro trimestre, o que afectará negativamente os resultados, levou a acción do grupo alemán outra vez a descensos ao redor do 20%.


fonte : http://www.economiadigital.es/es/notices/2015/09/paralisis-del-gobierno-espanol-ante-la-crisis-de-volkswagen-76752.php
Partilla no Google Plus

- kirol

Sindicato de traballadoras/es Galegas na planta de PSA Peugeot - Citroën en Vigo. Recuperando o sentir obreiro.
    Comenta google+
    Comenta Facebook