PSA Madrid pretende un duro axuste para os traballadores/as, na negociación do convenio colectivo

A multinacional francesa está a elaborar un programa de recortes para mellorar a eficiencia da factoría próxima á capital de España, onde a produción de coches podería baixar ata un 50%


Planta de PSA en villaverde, Madrid
Segundo documentación interna que PSA Peugeot distribuíu entre os traballadores para negociar o convenio colectivo, a compañía propón un sistema de revisión salarial vinculado á prima por obxectivos, a supresión do complemento de presenza e antigüidade, a revisión e limitación do permiso de saídas ao médico, a eliminación do sistema de transporte de empresa, a cancelacion do servizo de lavado de roupa de traballo e a posibilidade para os empregados que non están nas plantas de ensamblaxe de traballar desde casa (teletrabajo).

Unha serie de medidas que se implantarían entre 2016 e 2019 e que se engaden ao expediente de regulación temporal de emprego (ERTE) que se está aplicando actualmente na factoría de Villaverde para 1.600 empregados e que se alargará durante o próximo exercicio, tal e como adiantou O Confidencial o pasado 26 de agosto. O 7 de setembro asinouse o acordo cos sindicatos e co Ministerio de Traballo para dar a "resposta adecuada" ante as continuas variacións da produción co fin de contar cos 'stocks' "xustos e necesarios" que necesita ter a factoría de Villaverde, explicou PSA Peugeot.

A planta de Villaverde está inmersa nun proceso de transformación no que se están facendo importantes modificacións nas súas instalacións
A compañía gala, que este ano xa aplicou outro ERE, este de carácter extintivo, para 365 empregados, puxo en marcha o que se denomina Plan Optimad para mellorar a produtividade e a eficiencia da planta da capital de España, que actualmente só fabrica o modelo Citröen C4 Cactus. O que se temen os sindicatos é que cando se deixe de producir este coche, a actividade diminúa de forma exponencial nos próximos exercicios, tal e como mostran documentos internos.

Desde Francia elaboráronse dous plans de montaxe en función da demanda. O máis benévolo estima que Villaverde pasará de ensamblar 90.000 coches en 2015 a 84.000 o próximo ano, 75.000 en 2017 e 66.000 unidades para 2018. É dicir, o descenso da produción sería do 30%. Na conxuntura máis adversa, París estima que os coches que sairían da planta madrileña poderían chegar a reducirse un 50%, ata os 45.000 dentro de tres anos, momento no que só habería unha quenda de traballo fronte aos dous actuais.

Menos horas, menos prezo

En consecuencia, témese unha redución paulatina da carga de traballo en Villaverde, que nos seus mellores momentos chegou a ter un persoal de 7.000 empregados fronte aos 2.000 actuais. PSA Peugeot negou que a produción da factoría madrileña se vaia a desprazar á de Vigo, de onde saen preto de 450.000 vehículos ao ano, nin tampouco á nova planta que construíu en Marrocos,  cun investimento de 500 millóns.

Segundo fontes oficiais de PSA Peugeot, Villaverde está inmersa nun proceso de transformación en que se están facendo importantes modificacións nas súas instalacións. Entre elas, cita a transformación completa da planta de pintura, a compactación de superficies en torno ao edificio principal de montaxe, a implantación de instalacións 'kitting' (método de aprovisionamento de 'stocks' próximo á liña), ou o traslado de persoas doutras entidades do Grupo PSA Peugeot Citroën distribuídas pola Comunidad de Madrid ás instalacións do centro de Madrid. Un agrupamiento que supuxo a venda dalgúns edificios e o aluguer de chan a provedores para abaratar a cadea de montaxe.

O obxectivo final é reducir o número de horas necesarias para construír un coche desde as 750 actuais ás 550 no escenario máis ambicioso e rebaixar o prezo por vehículo desde os 995 euros actuais ata os 750 en 2017. De conseguilo, PSA Peugeot daría a fabricacion dun novo modelo a Villaverde.
Partilla no Google Plus

- kirol

Sindicato de traballadoras/es Galegas na planta de PSA Peugeot - Citroën en Vigo. Recuperando o sentir obreiro.
    Comenta google+
    Comenta Facebook