Un Patrón, Dúas Fábricas e uns Asentos. Faurecia Obrigada a porse en Pé, o negarlle onde sentarse

Semella un chiste pero nón, é a realidade. Faurecia asentos é premiada por Psa sen carga de traballo para o modelo K9. Situación difícil de comprender, xa que Faurecia,é presentada, dentro do grupo Psa, como a marca que máis incrementou os beneficios netos nestes últimos exercicios.
No 2015 PSA Peugeut Citroën presentou os resultados económicos do grupo concluíndo:

- O resultado operativo corrente do grupo foi de 905 millons de euros en positivo.

- O resultado operativo corrente de Faurecia  foi de 637 millons de euros, cun alza do 25% respecto o ano 2013.

É dicir Faurecia aportou máis do 66% dos beneficios operativos correntes totais do grupo Psa no ano 2014.
Incluso nestes anos Faurecia foi amplamente recoñecida no mundo da automoción por diferentes marcas, chegando a ser premiada como proovedor do ano por Automotive Interiors Expo 2014, en Stuttgart Trade Fair Center. Un premio dos máis prestixiosos na industria do automóvil.


Entón, Qué pasa en Vigo? A verdade e que non temos explicación o sucedido e moito menos o que vai suceder, pero na memoria queda una situación semellante no 2010, cos mesmos protagonistas. Daquela foran os asentos do C4 Picasso.

Extraña, e moito, que un pai ou nai, lle quite de comer ó mellor dos seus fillos ou fillas.

FARO DE VIGO: 
Decisión sen precedentes na historia recente da automoción viguesa. 

O grupo PSA Peugeot Citroën adxudicou a fabricación do 100% dos asentos do K9, a próxima xeración de vehículos comerciais lixeiros (furgonetas) que lanzará en Vigo e Mangualde (Portugal) a principios de 2018, á multinacional española Grupo Antolín, segundo confirmou
onte a empresa con sé en Burgos a FARO. A decisión despexa o futuro do centro de Antolín en Valadares, que arrincou a súa actividade en 2006 e emprega a un centenar de persoas, pero compromete a actividade da planta de Faurecia situada nese mesmo parque empresarial, para a que as furgonetas de PSA representan máis do 60% da súa produción actual e permiten o mantemento de tres quendas de traballo. É a primeira vez que Faurecia Asentos de Galicia -con preto de 400 empregados- non logra os asentos das furgonetas desde a súa posta en marcha en 2002. A elección de Antolín podería afectar tamén a proveedores de segundo nivel como Grupo Copo ou Trèves.

Ao final non houbo unha decisión salomónica por parte do grupo PSA. Fontes sindicais e do sector confiaban en que o consorcio francés repartise a carga de asentos do K9 -proxecto que inclúe por primeira vez unha terceira silueta de Opel- entre as plantas de Faurecia e Antolín en Vigo, pero a multinacional española presentou unha oferta máis competitiva que a do grupo francés e levouse o módulo completo de asentos (ata tres fileiras nalgunhas versións do K9). ?fomos elixidos por PSA para o desenvolvemento, montaxe e secuenciación de todo o programa K9?, recoñecía onte a empresa a preguntas deste xornal. Hoxe en día, o centro de Antolín en Valadares fornece a segunda fila de asentos dos monovolúmenes Citroën C4 Picasso, e na carreira para adxudicarse o proxecto K9, esta planta executara de acordo co persoal un plan de competitividad e contención de custos na negociación do último convenio colectivo (introduciuse unha bolsa de horas, unha quenda de produción irregular e unha nova categoría salarial máis baixa, entre outras medidas).

A isto súmase o potencial da multinacional burgalesa na categoría de compoñentes de interior trala recente compra dunha das divisións do xigante canadiense do sector Magna. Fontes do sector apuntaron a FARO que Antolín presentou unha oferta ?moi agresiva? en custos e que PSA, na procura da maior rentabilidad posible para o proxecto, adxudicoulle o paquete completo de asentos pese a competir Antolín coa súa propia filial. O centro de Valadares arrincou a súa actividade en 2006 para fornecer a segunda fileira de asentos da primeira xeración do Citroën C4 Picasso, coa aspiración de chegar a 250 traballadores, aínda que na actualidade ten un centenar de empregados (o mercado dos monovolúmenes ha ir decayendo nos últimos anos, polo que a factoría atópase moi lonxe da súa plena capacidade operativa). Segundo indicou a propia empresa, ?realizaremos todos os investimentos necesarios para cumprir co plan industrial planeado por PSA?.

A elección de Grupo Antolín fronte a Faurecia representa un antes e un despois na historia de PSA e da automoción galega. Faurecia Asentos de Galicia comezou a prover a Balaídos en 2002 e provocou a externalización entón do taller de sillería da propia PSA-Vigo. Desde entón, a planta de Valadares fabricou os asentos de todos os modelos lanzados en Vigo (é proveedor exclusivo) coa excepción da segunda fila dos monovolúmenes C4 Picasso (da actual xeración e da anterior). A planta é a cuarta empresa de compoñentes galega por número de traballadores (só por detrás de GKN Driveline, ZF-TRW e BorgWarner) e a terceira por volume de ingresos. Conta con 392 empregados (datos á pechadura de marzo) e traballa en tres quendas de produción en dúas liñas, unha das cales (a que ten a terceira quenda) sostida basicamente polas furgonetas de PSA-Vigo, polo que trala perda do K9 viu comprometida a súa continuidade.

Partilla no Google Plus

- kirol

Sindicato de traballadoras/es Galegas na planta de PSA Peugeot - Citroën en Vigo. Recuperando o sentir obreiro.
    Comenta google+
    Comenta Facebook