PASOS A SEGUIR NAS RECLAMACIÓNS DAS CLÁUSULAS CHAN NOS CRÉDITOS HIPOTECARIOS
Para a tramitación deste tipo de reclamacións o Goberno do Estado ditou o Real
Decreto-lei 1/2017, do 20 de xaneiro, de medidas urxentes de protección de
consumidores en materia de cláusulas chan establecendo un sistema de
reclamación especifico previa á interposición de demandas xudiciais.
[PDF] Modelo de formulario reclamación clausulas chan
[PDF] Modelo de formulario reclamación gastos formalización hipoteca
Segundo esa normativa as entidades de crédito deberán implantar un sistema
de reclamación previa á interposición de demandas xudiciais, que terá carácter
voluntario para o consumidor e cuxo obxecto será atender a as peticións que
estes formulen respecto ás cláusulas chan. As entidades de crédito deberán
garantir que ese sistema de reclamación é coñecido por todos os consumidores
que tivesen incluídas cláusula chan no seu préstamo hipotecario.
Así, en primeiro lugar, deberá dirixirse á súa entidade bancaria e presentar a súa
reclamación ante este sistema de reclamación previa.
Para iso pode solicitar información de como debe facelo e que tipo de formulario
utilizar na súa entidade por si tivesen elaborado algún.
As entidades de crédito estan obrigadas a articular procedementos áxiles e
gratuítos que lles permitan a rápida resolución das reclamacións.
Así, deberán dispoñer dun departamento ou servizo especializado que teña por
obxecto atender as reclamacións presentadas polas cláusulas chan e deberán
poñer a disposición dos seus clientes, en todas as oficinas abertas ao público,
así como nas súas páxinas web, a información seguinte:
a) A existencia do departamento ou servizo, con indicación da súa dirección
postal e electrónica, encargado da resolución das reclamacións.
b) A obrigación por parte de a entidade de atender e resolver as reclamacións
presentadas polos seus clientes, en o prazo de tres meses desde a súa
presentación en o departamento ou servizo correspondente.
c) Referencias á normativa de transparencia e protección do cliente de servizos
financeiros.
d) A existencia de este procedemento, cunha descrición concreta do seu
contido, e a posibilidade de acollerse a el para aqueles clientes que teñan as
cláusulas chan incluídas nos seus contratos.
Non obstante na páxina web do IGC existe un modelo que pode utilizar para
presentar a reclamación.
Recibida a reclamación, a entidade de crédito deberá efectuar un cálculo da
cantidade a devolver e remitirlle unha comunicación ao consumidor
desagregando devandito cálculo; nesa desagregación a entidade de crédito
deberá incluír necesariamente as cantidades que correspondan en concepto de
intereses. No suposto no que a entidade considere que a devolución non é
procedente, comunicará as razóns en que se motiva a súa decisión, nese caso
darase por concluído o procedemento extraxudicial.
O consumidor deberá manifestar se está de acordo co cálculo. Se o estivese, a
entidade de crédito acordará co consumidor a devolución do efectivo.
Unha vez convida a cantidade a devolver, o consumidor e a entidade de crédito
poderán acordar a adopción de unha medida compensatoria distinta da
devolución do efectivo. Neste caso a entidade de crédito deberá subministrarlle
unha valoración que lle permita coñecer o efecto da medida compensatoria e
concederlle un prazo de 15 días para que manifeste a súa conformidade.
A aceptación dunha medida compensatoria requirirá que o consumidor recibise
información suficiente e axeitada sobre a cantidade a devolver, a medida
compensatoria e o valor económico desa medida. A aceptación da medida
compensatoria informada con esta extensión deberá ser manuscrita e en
documento aparte no que tamén quede constancia do cumprimento do prazo
anterior dos 15 días.
O prazo máximo para que o consumidor e a entidade cheguen a un acordo e
póñase a disposición do primeiro a cantidade para devolver será de tres meses a
contar desde a presentación de a reclamación.
A efectos de que o consumidor poida adoptar as medidas que estime oportunas, entenderase que o procedemento extraxudicial concluíu sen acordo:
a) Se a entidade de crédito rexeita expresamente a solicitude do consumidor.
b) Se finaliza o prazo de tres meses sen comunicación algunha por parte da
entidade de crédito ao consumidor reclamante.
c) Se o consumidor non está de acordo con o cálculo de a cantidade para
devolver efectuado pola entidade de crédito ou rexeita a cantidade ofrecida.
d) Se transcorrido o prazo de tres meses non se puxo a disposición do
consumidor de modo efectivo a cantidade ofrecida.
As entidades de crédito informarán os seus clientes de que as devolucións
acordadas poden xerar obrigas tributarias. Así mesmo, comunicarán á Axencia
Estatal da Administración Tributaria a información relativa ás devolucións
acordadas.
As partes non poderán exercitar entre si ningunha acción xudicial ou
extraxudicial en relación co obxecto da reclamación previa durante o tempo en
que esta se substancie.
Se se interpuxese demanda con anterioridade á
finalización do procedemento e co mesmo obxecto que a reclamación anterior,
cando se teña constancia, producirase a suspensión do proceso ata que se
resolva a reclamación previa.
Santiago de Compostela, 23 de xaneiro de 2017 .
0 comentarios:
Publicar un comentario