Soamente 3 das 15 grandes empresas de automoción na Galiza teñen capital galego

Viza, Copo e Aludec manteñen o seu pulso ás multinacionais nun sector dominado pola gran industria francesa e alemá.

Dous traballando e dez facendo que... pra sair na foto
A gran industria da automoción en Galicia está en mans de multinacionais de capital estranxeiro, a maioría francesas e alemás. De feito, só tres do quince primeiras empresas do sector no ranking por volume de ingresos -segundo os datos de 2014 extraídos do último informe Ardán- poden considerarse galegas: Viza, Copo e Aludec, que lograron manter o pulso nos seus respectivos nichos de negocio fronte a xigantes como Faurecia, Johnson Controls ou Dourdin. As firmas galegas si son maioría entre os fabricantes de compoñentes de terceiro nivel e a industria auxiliar, con numerosos casos de éxito e internacionalización.

No ranking por facturación, que lidera o centro de Vigo de PSA Peugeot Citroën, a primeira firma de capital galego que figura é Viza Automoción (armaduras de asentos), de capital 100% autóctono, e que ocupa o posto número 10. Séguenlle Aludec (11), tamén de capital vigués e a única do tres catalogada como TIER 1 (provedor de primeiro nivel de elementos decorativos, compoñentes interiores e exteriores), e Copo Ibérica (14), participada ao 50% pola francesa Faurecia (recheos de espuma e outras solucións). No tres casos, as empresas teñen entre a súa competencia a grandes multinacionais da industria automobilística e pilotaron ambiciosos proxectos de internacionalización que as levou a países como Marrocos, República Checa, México, Portugal ou Francia.

Espanholas

Á marxe deste tres casos, no top 15 do sector só figuran outras dúas empresas de capital espanhol, Gestamp Vigo, da corporación vasca Gestamp, o maior fabricante de compoñentes espanhol, e Antolín PGA, do grupo burgalés Antolín, líder en compoñentes de interior. O resto de empresas, que son as que máis facturación xeran, teñen os seus centros de decisión fóra de Espanha, principalmente en Francia, Alemaña e Estados Unidos, o que confirma o carácter internacional desta industria. Encabeza o ranking a cabeza tractora do sector, PSA-Vigo, que a pesar de ter autonomía para algunhas decisións (e mesmo potestade sobre as fábricas de Madrid e Mangualde), segue dependendo das directrices que marque o grupo en París.
preme pra ampliar
Séguenlle ZF-TRW (Dalphimetal), agora pilotado desde Alemaña, GKN Driveline Vigo (Reino Unido), Faurecia Asentos de Galicia (Francia), Denso (Xapón), BorgWarner (EE UU), Faurecia Sistemas de Escape (Francia), Benteler (Alemaña), MGI Coutier (Francia) e Trèves (Francia). Segundo a última base de empresas de Ardán, o quince primeiras firmas do sector ingresaron en 2014 un total de 6.431 millóns de euros, dos que 139 foron achegados polo tres empresas galegas. Se se exclúe o dato de PSA-Vigo (5.014 millóns), Viza, Copo e Aludec xeraron 139 dos 1.417 millóns, o 10%.

As empresas galegas si son maioría respecto das foráneas no segmento de provedores de terceiro nivel (TIER3) e sobre todo na industria auxiliar de servizos, onde existen numerosos exemplos de éxito e de internacionalización, mesmo na área de enxeñería. Así, destacan empresas galegas como Maviva-Alservi, Cablerías Auto, Autocromes, Demsu, Exla Plásticos, Gecoinsa, Precisgal, Hispamoldes, Izmar, Proa, Kaleido, Ledisson, Matrigalsa, Pirelo, Utingal, Valver ou Vigotec, entre moitas outras. A estas súmanse tamén o resto de filiais dos grupos galegos Copo (Copo Galicia, Cetec, etc.) ou Aludec.

O conxunto do sector facturara en 2014 uns 7.600 millóns de euros, cifra que un ano despois ascendeu a 8.200 millóns, segundo os datos do clúster (Ceaga).


fonte: http://www.farodevigo.es
Partilla no Google Plus

- kirol

Sindicato de traballadoras/es Galegas na planta de PSA Peugeot - Citroën en Vigo. Recuperando o sentir obreiro.
    Comenta google+
    Comenta Facebook

0 comentarios:

Publicar un comentario