Forte desvío de produción a Portugal no sector da automoción

O Clúster Automóvel luso segue crecendo grazas ao chan industrial máis barato


O sector metalúrxico galego mellorou o ano pasado en contratacións, facturación e exportacións. Pero tamén rexistrou un dato preocupante: as importacións creceron un 23,05 %, especialmente no sector da automoción (65 % do total). O secretario xeral de Asime, Enrique Mallón, xustificou onte como necesaria a cooperación industrial con Portugal durante a presentación do informe anual do sector do 2015, pero advertiu sobre a produción que se está desviando ao país veciño, coa consecuente perda de emprego que supón para Galicia.


Mallón insistiu na necesidade de que a Xunta mellore a oferta de chan público para que sexa competitiva fronte á do norte luso e, ademais, resulte atractiva a grupos de investimento estranxeiros que queiran instalarse en Galicia.

Portugal realizou unha política agresiva nos últimos anos para atraer capital privado ao norte do país. O Clúster Automóvel viuse reforzado desde o ano 1994, cando o Goberno dese país iniciou políticas de reindustrialización. Acolle na actualidade a duascentas empresas e rexistra un volume de 40.000 traballadores, segundo datos ofrecidos pola Associaçãou de Fabricantes para a Indústria Automóvel.

O clúster luso está apoiado por PSA, con factoría en Mangualde, e por Volkswagen, con fábrica en Setúbal, que ademais financian un centro de innovación que ten un funcionamento similar ao CTAG.

Entre estas empresas instaladas en chan luso figuran tres que tradicionalmente estiveron ligadas ao clúster galego. Dalphimetal, que ten unha fábrica de volantes en Vilanova, o grupo Antolín, que produce diversos compoñentes electrónicos na mesma localidade e Copo, que deslocalizó a súa produción de materiais téxtiles a Aveiro.

Emprego

O secretario xeral de Asime explicou onte que as perspectivas do sector metalúrxico son optimistas en canto á creación de emprego. O 2015 pechou con 63.254 traballadores en Galicia, un 14,37 % máis que o 2014. Haberá que esperar a que ese comportamento sexa estable durante o 2016 para que non se reproduza o trompazo do 2011. Aquel ano o sector creara 5.000 postos de traballo e perdeu 7.000 no 2012.



O sector naval aínda segue afectado pola crise, pese ao aumento de pedidos. Mallón asegurou que os datos permiten un «lixeiro optimismo». O número de contratos creceu un 2,77 %. Galicia perde a segunda praza en volume de pedidos nos estaleiros. As enerxías offshore poden ser o futuro do sector, apuntou.

Sesenta empresas están interesadas en instalarse en Mos
Ao sur de Vigo hai espazo suficiente para novas empresas. Fundamentalmente, en dous espazos. O Porriño, coa súa recente ampliación do polígono A Granxa, e A Veigadaña (Mos) ofrecen parcelas para pequenas, medianas e grandes empresas. En Gondomar está vendido o 100 % dunha ampliación que aínda non se comezou a urbanizar e en Vigo haberá que esperar a que se resolva a suspensión do Plan Xeral para falar de seguridade e novos investimentos no chan empresarial. Polo porto seco de Salvaterra aínda hai que esperar.

A propiedade do chan é privada no caso da Granxa, cunha demanda baixa pero constante. É pública no caso do polígono da Veigadaña, en Mos. Creado no ano 2011, segundo explica o xerente da Asociación de empresarios de Mos (Aemos), Fran Domínguez, dispón de 100 parcelas das que só hai ocupadas 28.

Domínguez di que na última semana celebraron reunións con varias empresas interesadas instalarse nestes espazos xestionados por Xestur. En concreto, 40 grandes empresas e 18 pequenas. Sen poder desvelar cales son, asegura que unha ten catro plantas en Sudamérica e dous en Portugal. «As empresas de loxística, estruturas metálicas, distribución e transporte son as máis interesadas», explica o directivo de Aemos.

Xestur aprobou recentemente unha nova normativa de dereito de superficie, un arrendamento de baixo custo a cambio de pagar un canon similar ao que se aplicará na plataforma de Salvaterra. Así, o primeiro ano pode ser de carencia si pídeo o adxudicatario; o 1,5% do prezo de venda da parcela no segundo e terceiro; sobe ao 2,5% no cuarto e quinto; e a partir do sexto ano fíxase no 3,5%.

Como requisito, as empresas deberán asegurar un investimento de aproximadamente oito millóns de euros ou garantir a creación de preto de 20 empregos. A automoción, explica a Xunta, por entenderse como dinamizadora da economía do sur da provincia, estará exenta destes requisitos. As micropymes, pola súa banda, poderán asociarse para aspirar a estes alugueres competitivos.


Fonte : La Voz De Galicia
Partilla no Google Plus

- kirol

Sindicato de traballadoras/es Galegas na planta de PSA Peugeot - Citroën en Vigo. Recuperando o sentir obreiro.
    Comenta google+
    Comenta Facebook

0 comentarios:

Publicar un comentario