O investimento das multinacionais vaise a Portugal e Marrocos
A planta galega de PSA Peugeot Citroën gañou a adxudicación dun triplo lanzamento de furgonetas (Peugeot, Berlingo e Partner), a finais do 2017. É o maior proxecto de construción asignado á factoría viguesa nos seus 55 anos de vida na comunidade. E, con todo, é a primeira vez que un novo modelo non chega acompañado do asentamento de máis fabricantes de compoñentes.Non é que o panel de provedores estea xa completo, si non que o investimento que podería ter chegado a Galicia (xa que se trata da apertura de filiais de grandes multinacionais estranxeiras), comezou a desviarse hai uns anos a Portugal e Marrocos, e agora o proceso parece xa imparable. As boas comunicacións que ofrecen ambas as localizacións de baixo custo e o resultado dunha produción ata un 30 % máis baixa explican esta localización fose do perímetro da factoría de PSA Vigo.
O triplo en Portugal
A evolución do ritmo de captación de provedores de Citroën por parte de Portugal é directamente proporcional á debilitación do investimento estranxeiro do sector en Galicia. Un exemplo: no 2005, o número de auxiliares de Citroën asentadas no norte luso reducíase a 10. Hoxe xa hai unha trintena a pleno rendemento. Pero talvez o máis significativo sexa que desde o ano 2010 (ano de instalación das multinacional estadounidense Snop) a automoción galega deixou de atraer investimento estranxeiro directo.
Antolín, Hutchinson, Faurecia, Simoldes, Yazaki ou Dayco-Ensa, por citar uns exemplos, tiveron claro que a distancia entre as súas fábricas e o cliente (PSA Peugeot Citroën) suporía un custo, pero o importe sempre sería inferior ao investimento en chan que requiriría instalarse preto da fábrica de coches e, sobre todo, ao desembolso en salarios.
En todo caso, o anel de provedores de PSA asentados en Galicia segue sendo un dos máis potentes de España e, o máis importante, segundo o sector, é que reduciu a dependencia do seu principal cliente. Si hai unha década a multinacional francesa levaba o 65 % da produción, nestes momentos a proporción é dun 35 %.
Investimento estranxeiro asentado Hai multinacionais veteranas na praza como GKN Driveline (antiga Indugasa) que elabora en Vigo transmisións para os principais fabricantes (exporta o 80 % da súa produción); ou Faurecia Escapes, provedor de PSA, Volkswagen, Seat, Renault e Opel... Así ata máis de 30 compañías estranxeiras ás que se suman grupos de capital nacional (Copo, Antolín, Viza ou Gestamp); ademais do medio centenar longo deas auxiliares que compoñen o Clúster da Automoción de Galicia (Ceaga).
As máis de 100 firmas asociadas producen o 60 % das pezas que conforman a anatomía dun vehículo: cableado, escapes, volantes, asentos, pneumáticos, airbags, chasis, climatizadores, alfombras, circuítos electrónicos... Así ata 2.460 compoñentes diferentes.
Precisamente por iso, a pesar da competencia das empresas localizadas en Portugal ou Marrocos, os contratos asinados ata agora polo panel de provedores galegos no próximo multilanzamiento de PSA en Vigo supera xa en valor os 400 millóns de euros, segundo fontes do sector; e supoñen unha garantía de carga de traballo para un mínimo de 6 anos e unha media de 10, en función do grao de acollida comercial dos vehículos, o que permite establecer un horizonte de estabilidade laboral no sector ata o 2028.
Segundo os acordos que van transcendendo sobre o encargo, ata o momento, e co 50 % das pezas xa adxudicadas (as de maior volume), os fabricantes de compoñentes de Ceaga teñen unha cota de participación industrial garantida próxima ao 40 % conseguido nas actuais furgonetas.
A produción de coches en España supera os 2,5 millóns de unidades ata novembro
A produción de vehículos nas plantas españolas superou a barreira dos 2,5 millóns de unidades durante os 11 primeiros meses do 2015, o que supón unha subida do 13,4 % en comparación cos datos do mesmo período do 2014, segundo a Asociación Española de Fabricantes de Automóbiles e Camións (Anfac).
A patronal do sector detallou que, en novembro, as cifras de fabricación de vehículos en España situáronse nas 256.709 unidades, o que se traduce nunha progresión do 21,4 % en comparación co mesmo mes do exercicio anterior.
A organización explicou que este crecemento dos volumes de produción en España «responde ao bo comportamento das exportacións de vehículos, tanto a países europeos como asiáticos, e á demanda do mercado interno».
Neste contexto, a industria galega do automóbil está a piques de pechar o mellor exercicio dos últimos sete anos. O principal motivo é o incremento da produción de PSA Peugeot Citroën, que elevou a súa actividade nun 7,3 % e, con ela, a da súa rede de provedores.
Deste xeito, Galicia situarase, por segundo ano consecutivo, no segundo posto en fabricación de coches en España con 407.000 vehículos. O liderado volverá ser para a planta de Seat Martorell, que a pesar da crise do grupo Volkswagen, ao que pertence, logrou incrementar a produción. Ata novembro esta fábrica ensambló 406.763 coches, o que supón un incremento do 8,5 %. A terceira praza ocuparaa Opel Zaragoza cunhas 360.000 unidades.
Fonte: http://www.lavozdegalicia.es/noticia/economia/2015/12/22/lanzamiento-psa-vigo-2017-sera-primero-atraera-nuevos-proveedores/0003_201512G22P38991.htm
0 comentarios:
Publicar un comentario